Friday, July 31, 2009

SEMANGAT YANG TERLAMPAU

cerite ini berkaitan dengan virus H1N1, uitm, fke n pmke.....

Sebelum bermula nye cuti H1N1, Persatuan Mahasiswa Kejuruteraan Elektrik (PMKE) telah mengadakan promo pasal kursus or course yang ditawar kan bagi student2 FKE....

oleh kerana daku adalah student final year yg sgt tidak active, cth: tidak memepunyai satu sijil pun dari fakulti yg menunjukkan daku ni pernah terlibat dalm pape activiti fke.... (sng cite pape activiti pun xjoin)

Bagi memenuhi hasrat dihati utk mencuba menjadi pelajar yg active lg berwibawa...... daku pun bersemangat pabila melihat bena Kursus FPGA.....


semasa promo tersebut....

promomen (kwn amer): masuk la mane2 kursus ni nnt korg dapat sijil taw...
asiah: WAh..... sijil..... daku pun berkate begitu dalam ati...
jom masuk fiza... kite daftar tuk syu skali......
Fiza: muke terkejut bile memandang ku......
(biar btl... si cia ni...... benda wajeb pun x mo pegi....)
asiah: jom la wei... aku x penah dapat sijil ni....
promo men: korang kalu join dapat sijil... bayaran rm 10 utk 3 course.
asiah: ingat kan free........
fiza:hmm... nak ke cia...
asiah: nak la aku x penah dapat sijil n join xtvt kat fac tercinta ni....hehe
fiza: (akur dgn semangat dan cadangan aku) OK la
asiah: Kami nak 3 borang (dengan semangat berkate kpd promo men)
promo men: ok bkn freee taw rm 10 utk 3 kursus... utk 1 (FPGA jer rm 7)
korg nak mane?
asiah: FPGA.... yg len malas....

dipendekkan citer..... sesudah mengisi borang dan menghantar borang aku, fiza n syu secara paksaan...... kami pun beredar....

keesokkan ari nye adalah ari jumaat...... ting2 notis kuar ckp cuti 1 minggu and satu malaysia taw uitm cuti....

cuti H1N1 hampir dipenghujunng..... daku pun pulang la ke shah alam kerana:
1.nak berehat dari keje2 suri rumah di rumah KL
2. nak lari dari maki hamun.........
3. demam 2 hari takut adik beradek demam nanti x dapat dorang pegi hospital tgk abah...... (quarentine diri sendiri)
4. kursus FPGA esok......ting2


pabila smpai di hapadapan rumah shah alam aku pun berase tenang seketika.....then bukak je pintu.. bau sampah naek ke kepala... plik nape bantal dan tilam ku di luar... dapur byk periuk and kuali n pinggan yg x bsuh... sampah 4 beg platics...... bilik macam kene make up stuct again... lantai ditutupi rambut...... semak....... ape la yg dorang buat ngan rumah ni.......

then aku pun trus ke bilik kemas brg2 ku....... sapu blik sebab ari ni pk nak duk cni jer.... len x maw pk... korang kemas la...... da byk kali tolong.......
abis je kemas bilik... aku pun terpikir........

FPGA....... FPGA...... aaahhhhhh. tidak......hancur weekend ku.....
da la 2 hari......(8am-5pm)......... tuhan tolong la wat kan aku lupe......
atau pun buat2 lupe.....

aku pun pantas mengambil pon n message fiza n syu......
wahai kawan2 esok nak pegi ke... aku cam malas........

syu:hehee... aku malas jugak... tgk la dlu... tp dah byr...
syu: papa hal conpem esok...

fiza: cia igt da byr rm 7.... igt ari tu ko yg semangat... hehe

tu la pasal... nape ari tu ko semangat sgt... pdn muke.... huhu

kesimpulannye aku masih dalam dilema nak pegi ke x....
setan kat sebelah aku ni msti hasut (jgn pegi byr rm7 bkn mahal pun n leh kuar ngan su... hehe)
malaikat pula: pegi la... ilmu.. lg pun dapat sijil.....

ends....

1 comment:

Kekna said...

cia..ko mmg semangat yang terlampau..pastu jadi..semangat yang hilang